Samen met de opdrachtgevers OOCL Logistics en DHL investeert Transportbedrijf G. van der Heijden & Zn in het verduurzamen van het logistieke proces door over te stappen op HVO100.

Het Ridderkerkse transportbedrijf G. van der Heijden & Zn laat vanaf heden voor twee van zijn opdrachtgevers de containers vervoeren met vrachtwagens die rijden op hvo100. 

Lees er alles over in het onderstaande artikel van Transport & Logistiek.

Hvo (hydrotreated vegetable oil) is een type dieselbrandstof dat wordt geproduceerd op basis van met waterstof behandelde plantaardige oliën en restafval, zoals dierlijke vetten. Het getal ‘100’ geeft aan dat het gaat om een duurzame van hoge kwaliteit in de meest pure, niet gemixte vorm (100 procent). Schouten Olie uit Alphen aan den Rijn levert de hvo100 aan Transportbedrijf G. van der Heijden & Zn. 

Samen met opdrachtgever investeren

“DHL vroeg ons om over te gaan op hvo100”, vertelt Bert van der Heijden, directeur bij G. van der Heijden & Zn. “Aan dit verzoek hebben wij graag voldaan. Ook voor opdrachtgever OOCL gaan wij over op deze brandstof. Dat is overigens op ons verzoek. Hvo100 is duurder dan de traditionele diesel. Zowel de opdrachtgevers als wij moeten hierin dus willen investeren. Dat doen wij om een steentje te kunnen bijdragen aan milieu- en klimaatdoelstellingen. Uiteraard hopen wij dat meerdere van onze opdrachtgevers zich aansluiten bij DHL en OOCL.”

Over hvo100

Hvo100 biedt een CO2-reductie tot wel 90 procent en een lagere uitstoot van schadelijke emissies zoals fijnstof, koolwaterstof, stikstofoxiden en koolmonoxide. Dat is niet alleen beter voor de luchtkwaliteit, maar ook goed voor de motor, want filters en injectoren blijven langer schoon.

Nigel van der Wouden (links) van Schouten Olie en Bert van der Heijden bij de eerste bevoorrading van hvo100.

*Bron: Transport & Logistiek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.